10.6.2017 Open Show, Mäntsälä

Epävirallinen Open Show näyttely amstaffeille. Ilmoittautuneita koiria on hienot 83 kpl.

Amerikanstaffordshirenterriereille

Paikka: Ohkolan nuorisoseuran talo, Ohkolantie 555, Ohkola (Mäntsälä)

Open shown tuomari vaihtunut! Ludwig Terchan ollessa estynyt tilalle tulee arvostelemaan HADRIEN GOLDBLUM (Kennel Goldash) Ranskasta.

Varalla Salina Parkkonen (kennel Lucky Rain´s).

Open Show -tapahtumaan on ilmoitettu huikeat 83 koiraa, 4 kasvattajaluokkaa ja 8 jälkeläisluokkaa.

Kasvattaja- ja jälkeläisluokat on ilmoitettu näyttelytoimikunnan puolesta  ilman erillistä näyttelyilmoittautumista. Nämä luokat ovat ilmaisia. Jälkeläisluokassa kilpaileva jalostuskoira esitetään yhdessä neljän jälkeläisensä kanssa, mutta sen ei tarvitse olla ilmoitettuna muuten näyttelyyn. Kasvattaja- ja jälkeläisluokista ilmoitamme kasvattajalle/jalostuskoiran omistajalle erikseen sähköpostitse.

HUOMIO! Toimitamme vahvistusviestin ilmoittautuneille 23.-26.5. välisenä aikana. Mikäli olet ilmoittanut koirasi mukaan, etkä saa vahvistusta, ole hyvä ja ota yhteyttä Kiiaan, puheenjohtaja (at) amstaffiyhdistys.net tai puhelimitse 044-5757 970.

Ilmoittautumisohjeet

Ilmoittautumismaksut jäsenille: 20€/koira, saman om. 3.jne koira 15€.
Ilmoittautumismaksut ei-jäsenille: 30€/koira.
HUOM! Jäsenet, muistattehan maksaa jäsenmaksunne eräpäivään mennessä!

Ilmoittautuminen maksetaan tilille: FI26 4055 2020 1490 52, viestiksi Open Show.
Maksun saaja: Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry.

Ilmoittautuminen paperilomakkeella (Amstaffi-lehden välissä) 10.5.2017 mennessä.
Ilmoittautuminen sähköisellä lomakkeella 20.5.2017 mennessä.

Tiedustelut

Heini Klaavu, heini.klaavu@amstaffiyhdistys.net puh 040-5447068

Open show löytyy myös facebookista.  Täältä löydät mm. tuomarin esittelyn.

Amstaffien Open Show Säännöt

Osallistumisoikeus

Näyttelyyn saavat osallistua FCI:n tunnustaman maan kenneljärjestössä rekisteröidyt amerikanstaffordshirenterrierit, jotka on tunnistusmerkitty Kennelliiton hyväksymällä tavalla ja täyttävät voimassa olevat Kennelliiton hyväksymät rokotus- ja terveysmääräykset, ja viimeistään näyttelypäivänä täyttävät viisi kuukautta. Suomen lain vastaisesti typistetyt koirat eivät saa osallistua.

Arvosteluluokat

Luokissa ei anneta laatumainintaa, mutta annetaan kirjallinen arvostelu.

Luokissa sijoitetaan neljä parasta koiraa paremmuusjärjestykseen. Tuomari voi antaa halutessaan luokassaan sijoittuneille koirille kunniapalkinnon, mikäli hän haluaa nähdä koiran vielä paras uros/paras narttu -luokassa. Halutessaan tuomari voi jakaa kunniapalkinnot myös pentu- ja turistiluokissa, vaikka ne eivät oikeuta osallistumaan paras uros/paras narttu -luokkaan.

Pikkupennut 5-7 kk

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Luokkansa voittanut uros/narttu kilpailee sukupuolensa parhaasta pennusta ”pennut 7-9 kk” -luokan voittajaa vastaan.

Pennut 7-9 kk

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Luokkansa voittanut uros/narttu kilpailee sukupuolensa parhaasta pennusta ”pikkupennut 5-9 kk” -luokan voittajaa vastaan.

Rotunsa paras pentu kisaan (ROP-pentu/VSP-pentu) tulee molempien sukupuolien parhaat pennut.

Junnut 9-15 kk

Nuoret 15-24 kk

Harrastus 15 kk>

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Kunniapalkinnon saavat jatkavat kilpailua paras uros/paras narttu -kisassa.

Luokkaan voivat osallistua ne amstaffit, joilla on virallisesta kokeesta/kilpailusta tulos (AGI, BH, Koiratanssi, MEJÄ, PK, RALLY-TOKO, TOKO, VEPE, pois lukien LTE ja MH). Hyväksytyllä tuloksella tarkoitetaan sellaista tulosta, joka ei ole hylätty/keskeytetty/pisteet eivät riitä tulokseen. Lisäksi harrastusluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/ VSP -harrastuskoira -kisassa.

Avoimet 24 kk-8 vuotta

Valiot 24 kk>

Veteraanit 8 v >

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Kunniapalkinnon saaneet jatkavat kilpailua paras uros/paras narttu -kisassa. Lisäksi veteraaniluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/ VSP- veteraanikisassa.

Turistit 9 kk >

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Turistiluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/VSP-turistikisassa. Tämä luokka on tarkoitettu erityisesti esim. värivirheellisille, mutkahäntäisille, hörö-/luppakorvaisille, kivesvikaisille tai muuten vain persoonallisille amstaffeille.

Paras uros/paras narttu -kilpailuun osallistuvat kaikki kunniapalkinnolla palkitut luokassaan (junnu, nuori, avoin, valio, veteraani) sijoittuneet urokset/nartut. Tuomari sijoittaa neljä. Paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään rotunsa paras -kilpailussa (ROP/VSP).

Kasvattajaluokka

Saman kasvattajan neljän kasvatin muodostama ryhmä. Kasvattaja voi esittää useamman ryhmän, joissa tulee olla keskenään eri koirat. Ryhmät saavat kirjalliset arvostelut.

Ei sijoituksia, vain paras ryhmä valitaan.

Jälkeläisluokka

Kilpailee vähintään neljä uroksen tai nartun jälkeläistä. Jälkeläisluokassa tulee jalostusuros tai jalostusnarttu esittää yhdessä jälkeläistensä kanssa. Ryhmässä esitettävät jälkeläiset tulee olla ilmoitettuna muihin luokkiin. Jälkeläisluokassa kilpailevaa jalostusurosta tai -narttua ei tarvitse ilmoittaa muihin luokkiin. Ryhmät saavat kirjalliset arvostelut.

Ei sijoituksia, vain paras ryhmä valitaan.

Sponsoriluokka

Kasvattajat voivat halutessaan nimetä sponsoroimansa luokan (esim. parhaat liikkeet, paras punainen tmv.). Sponsori saa itse päättää mitä jakaa palkinnoksi luokassaan. Tuomari jakaa mielensä mukaan osallistujille osallistumiskupongit, jotka oikeuttavat osallistumaan nimettyyn luokkaan.

Muut ohjeet

• Ilmoittautumismaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että näyttely peruutetaan.
  • Tuomarin antamasta arvostelusta ei voi valittaa.
  • Näyttelytoimikuntaan kuuluvat henkilöt eivät voi esittää koiraa arvostelussa/näyttelyssä, mutta voivat ilmoittaa koiransa näyttelyyn.
  • Arvosteleva tuomari ei voi arvostella kasvattiaan tai omistamaansa koiraa, eikä esittää koiria ko. näyttelyssä.
  • Kasvattaja, jolla on eniten kasvatteja ilmoittautuneissa, saa ilmaisen aukeaman mainoksen Amstaffi-lehteen.