26.5.19 Open Show, Ypäjä

Tuomari:
Norbert Tibay, Unkari

Näyttelypaikka:
Pertunkaaren Urheilukenttä, pohjana nurmikenttä.
Osoite: Pertuntie 5, 32100 Ypäjä.

Näyttelyn yhteydessä kilpaillaan myös tokon- ja rallytokon mestaruudesta. 25.5. myös illallinen Ypäjällä. Mahdollisuus myös ataksianäytteenottoon.

Kasvattaja! Jos sinulla on eniten kasvatteja Open Show’ssa saat ilmaisen aukeaman mainoksen Amstaffi -lehteen (mainostila käytettävä vuoden 2019 aikana).

ILMOITTAUTUMINEN JA TIEDUSTELUT

Ilmoittautuminen sähköisellä lomakkeella 3.5.2019 mennessä.

• Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry:n jäsenet: 22 € / koira, saman omistajan 3. jne koira 15€
  • Ei‐jäsenet: 35€/koira

Maksutiedot:
Tilille: FI1281 4697 1023 6497
Viesti: Open Show

Tiedustelut:
Eeva Lehtonen, eeva.lehtonen@amstaffiyhdistys.net

Majoitusta Ypäjällä tarjoavat mm:
Villa Emilia,
Paijan Maatilamajoitus,
Pohjan Tila ja
Levomäen Maatilamökit.

AMSTAFFIEN OPEN SHOW -SÄÄNNÖT

OSALLISTUMISOIKEUS

Näyttelyyn saavat osallistua FCI:n tunnustaman maan kenneljärjestössä rekisteröidyt amerikanstaffordshirenterrierit, jotka on tunnistusmerkitty Kennelliiton hyväksymällä tavalla ja täyttävät voimassa olevat Kennelliiton hyväksymät rokotus- ja terveysmääräykset, ja viimeistään näyttelypäivänä täyttävät viisi kuukautta. Suomen lain vastaisesti typistetyt koirat eivät saa osallistua. Kastroidut koirat ilmoitetaan siihen arvosteluluokkaan, jossa niillä on kilpailuoikeus kastraatiota huomioimatta, kastrointi ei vaikuta arvosteluun Open showssa.

ARVOSTELULUOKAT

Luokissa ei anneta laatumainintaa, mutta annetaan kirjallinen arvostelu.
Luokissa sijoitetaan neljä parasta koiraa paremmuusjärjestykseen. Tuomari voi antaa halutessaan luokassaan sijoittuneille koirille kunniapalkinnon, mikäli hän haluaa nähdä koiran vielä paras uros/paras narttu -luokassa. Halutessaan tuomari voi jakaa kunniapalkinnot myös pentu- ja turistiluokissa, vaikka ne eivät oikeuta osallistumaan paras uros/paras narttu -luokkaan.

Pikkupennut 5-7 kk

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Luokkansa voittanut uros/narttu kilpailee sukupuolensa parhaasta pennusta ”pennut 7-9 kk” -luokan voittajaa vastaan.

Pennut 7-9 kk

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Luokkansa voittanut uros/narttu kilpailee sukupuolensa parhaasta pennusta ”pikkupennut 5-9 kk” -luokan voittajaa vastaan.
Rotunsa paras pentu kisaan (ROP-pentu/VSP-pentu) tulee molempien sukupuolien parhaat pennut.

Turistit 9 kk ->

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Turistiluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/VSP-turistikisassa. Tämä luokka on tarkoitettu erityisesti esim. värivirheellisille, mutkahäntäisille, hörö-/luppakorvaisille tai muuten vain persoonallisille amstaffeille. Pelkkä kastraatio ei ole peruste turistiluokkaan ilmoittautumiseen.

Junnut 9-15 kk

Nuoret 15-24 kk

Harrastus 15 kk ->

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Kunniapalkinnon saavat jatkavat kilpailua paras uros/paras narttu -kisassa. Luokkaan voivat osallistua ne amstaffit, joilla on virallisesta kokeesta/kilpailusta tulos (AGI, BH, Koiratanssi, MEJÄ, PK, RALLY-TOKO, TOKO, VEPE, pois lukien LTE ja MH). Hyväksytyllä tuloksella tarkoitetaan sellaista tulosta, joka ei ole hylätty/keskeytetty/pisteet eivät riitä tulokseen. Lisäksi harrastusluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/ VSP -harrastuskoira -kisassa.

Avoimet 24 kk-8 vuotta

Valiot 24 kk ->

Veteraanit 8 v ->

Kirjalliset arvostelut, sijoitetaan neljä. Tuomari halutessaan voi jakaa sijoittuneille kunniapalkintoja. Kunniapalkinnon saaneet jatkavat kilpailua paras uros/paras narttu -kisassa. Lisäksi veteraaniluokan paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään ROP-/ VSP- veteraanikisassa.

Paras uros/paras narttu

Paras uros/paras narttu -kilpailuun osallistuvat kaikki kunniapalkinnolla palkitut luokassaan (junnu, nuori, harrastus, avoin, valio, veteraani) sijoittuneet urokset/nartut. Tuomari sijoittaa neljä. Paras uros ja paras narttu kilpailevat keskenään rotunsa paras -kilpailussa (ROP/VSP).

Kasvattajaluokka

Saman kasvattajan neljän kasvatin muodostama ryhmä. Kasvattaja voi esittää useamman ryhmän, joissa tulee olla keskenään eri koirat. Ryhmät saavat kirjalliset arvostelut. Ei sijoituksia, vain paras ryhmä valitaan.

Jälkeläisluokka

Kilpailee vähintään neljä uroksen tai nartun jälkeläistä. Jälkeläisluokassa tulee jalostusuros tai jalostusnarttu esittää yhdessä jälkeläistensä kanssa. Ryhmässä esitettävät jälkeläiset tulee olla ilmoitettuna muihin luokkiin. Jälkeläisluokassa kilpailevaa jalostusurosta tai -narttua ei tarvitse ilmoittaa muihin luokkiin. Ryhmät saavat kirjalliset arvostelut. Ei sijoituksia, vain paras ryhmä valitaan.

Sponsoriluokka

Halutessaan yksityishenkilöt ja kasvattajat voivat sponsoroida jonkun virallisista arvosteluluokista tai jonkun seuraavista sponsoriluokista: Parhaat liikkeet, Paras pää tai Paras yhteistyö. Sponsori saa itse päättää mitä jakaa palkinnoksi luokassaan. Tuomari jakaa mielensä mukaan osallistujille osallistumiskupongit, jotka oikeuttavat osallistumaan nimettyyn luokkaan. Sponsoriluokista palkitaan parhaat sponsoreiden lukumäärän mukaan, kuitenkin enintään neljä parasta/luokka.

MUUT OHJEET

Ilmoittautumismaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, jos näyttely peruutetaan. Tuomarin antamasta arvostelusta ei voi valittaa. Näyttelytoimikuntaan kuuluvat henkilöt (tuomarin kanssa asioivat) eivät voi esittää koiraa näyttelyssä, mutta voivat ilmoittaa koiransa näyttelyyn. Talkoolaiset voivat esittää koiria näyttelyssä.