Rotupäivä 8.10.2016, Espoo

“Kasvattajapäivät” ovat avoinna kaikille amstaffeista kiinnostuneille ja se sisältää luentoja sekä yhteisen illanvieton. Ilmoittautumiset viimeistään 19.9.

Espoo, hotelli Korpilampi (Korpilammentie 5, 02970 Espoo).

Ohjelma

Ohjelmassa kolme yleissivistävää luentoa amstaffin hankintaa suunnittelevalle/omistajalle/hardcore harrastajalle/kasvattajalle eli ihan kaikille kuunneltavaa ja opittavaa!

Luennot
  • klo 13.00-15.00 Sopimusoikeutta koiraharrastajille
    OTM Mika Leppinen (esittely alla)
  • klo 15.15-16.15 Seikkailua koiranruokaviidakossa; miten luetaan tuoteselosteita, miten erilaisia tuotteita voi vertailla
    Sanna Heikkinen, Eukanuba Breeder Manager (esittely alla)
  • klo 16.30-18.30 Amerikanstaffordshirenterrieri; rotumääritelmä ja sen tulkinta
    Kaisa Metteri-Gold, ulkomuototuomari, kennel Masterbolt

Luennolla tulokahvit kahvitorilta, kahvia, teetä, mehua sekä hedelmiä ja lajitelma suolaista ja makeaa.

Iltaohjelma

Ohjelma jatkuu illallis-buffetilla (juomat omakustanteisia) ja vapaalla seurustelulla alkaen klo 19.30 hotelli Korpilammen ravintolassa.

Ilmoittautuminen ja maksutiedot

Kolme eri hintaa, kolme eri mahdollisuutta osallistua mukavaan päivään ja iltaan!

1. pelkät luennot 45 eur/henkilö
  2. pelkkä illallinen 35 eur/henkilö
  3. luennot ja illallinen 80 eur/henkilö

Sitovat ilmoittautumiset (liitä maksukuitti ilmoittautumiseen!) 5.9.2016 mennessä osoitteeseen: maarika.wallenius@amstaffiyhdistys.net. Illallisosallistujat: muista ilmoittaa mahdolliset ruokarajoitteesi

Ilmoittautumismaksu tilille Aktia FI2640552020149052
Viesti: rotupäivä

Yöpyminen

Hotelli Korpilampi tarjoaa yöpymisen meille seuraavalla tarjouksella: 71,10 eur/yhden hengen huone, 80,10 eur/kahden hengen huone, lemmikkilisä 20 eur/huone. Huoneet varataan suoraan hotelli Korpilammelta, 09-6138 411 tai 09-61384222, email: myynti@korpilampi.fi HUOM! mainitse tunnus Amstaffi huonevarausta tehdessäsi. Huoneita rajattu määrä.

Tiedustelut

Maarika Wallenius,  040 743 0919  tai maarika.wallenius@amstaffiyhdistys.net

Luennoitsijoiden esittelyt:

OTM Mika Leppinen

Mika Leppinen on Kennelliiton valtuuston varapuheenjohtaja ja Kennelliiton sääntötyöryhmän puheenjohtaja. Lisäksi hän toimii muun muassa maa- ja metsätalousministeriön alaisen seura- harrastuseläinten hyvinvoinnin neuvottelukunnan puheenjohtajana ja Suomen Eläinsuojeluyhdistysten Liiton varapuheenjohtajana. Hän on työuransa aikana hoitanut lukuisan määrän erilaisia koiriin ja koirayhdistyksiin liittyviä riitoja niin tuomioistuimissa kuin niiden ulkopuolella. Leppinen on perehtynyt

erityisesti kuluttajansuoja-, eläinsuojelu- ja yhdistysoikeuteen sekä laajasti kaikkeen eläimiä suoraan ja välillisesti koskevaan juridiikkaan.

Sanna Heikkinen, Eukanuba Breeder Manager

Olen harrastanut koiria reilusti yli kaksikymmentä vuotta ja kasvattanut koiria vuodesta 2000 lähtien. Koulutukseltani olen ihmispuolen ravitsemuksen ja kuluttajaneuvonnan ammattilainen ( restonomi AMK) sekä eläinpuolelta ruokinnansuunnittelija (maaseutuyrittäjä OSAO) ja koko työelämäni olen tehnyt päivätyötä koira-alalla, jossa erikoistumista koiriin olen opiskellut mm. Helsingin Yliopiston kotieläintieteen laitoksella.

Harrastustoiminnassa olen kasvatustoiminnan lisäksi aktiivinen koiranäyttelyharrastaja ja lisäksi kilpailemme mejässä. Olen myös toiminut useissa eri luottamustehtävissä kennelpiireissä, rotujärjestöissä ja koirakerhoissa ja tällä hetkellä toimin oman rotujärjestöni puheenjohtajana. Omat rotuni ovat dalmatiankoira ja beagle ja lisäksi meillä on pointteri ja harmaa norjanhirvikoira.

Kaisa Metteri-Gold, Kennel Masterbolt

Ulkomuototuomareiden palstalla on ollut paljon puhetta siitä, miten paljon harrastajat kaipaavat koulutusta ja tietoa ihan puhtaasti rotumääritelemästä. Muutamaan tälläiseen tilaisuuteen nyt osallistuneena ehdotin myös amstaffiyhdistyksen hallitukselle tälläistä tilaisuutta, mikä järjestyikin mukavasti tulevan rotupäivän yhteyteen.

Toivon harrastajilta aktiivista osallistumista rotumääritelmän tulkintaan, sillä yksi tulkinta ei ikinä ole se ainut oikea totuus vaan tulkintoja ja näkemyksiä saattaa olla monia. Amstaffin rotumääritelmä on hyvin suppea ja siksi tulkinta on paikallaan. Sen lisäksi toivon rakenteen merkityksen rodun harrastajien keskuudessa nousevan entistä tärkeämpään osaan. On hyvin huolestuttavaa kuulla kommentteja missä rakenteen merkitystä vähätellään kun keskitytään esim käyttöpuolelle. Rakenne, ulkomuoto ja luonne ovat kaikki tärkeitä asioita mtikä tekee meidän rodusta juuri sen mikä se on.

Odotan innolla tulevaa rotupäivää!

Kaisa Metteri-Gold, Ulkomuototuomari ja rodun kasvattaja vuodesta -97.